Hej, z tej strony Ania i Krzysiek. Cieszymy się, że odwiedziłeś nasz blog i mamy nadzieję, że zostaniesz z nami na dłużej. Zanim jednak podejmiesz decyzję przeczytaj parę słów o nas. Dzięki temu poznamy się lepiej 🙂

Ania

Urodziłam się w Częstochowie, w której spędziłam większą część mojego życia. Tutaj też wykiełkowało moje uczucie do historii, rekonstrukcji historycznej, sztuki i Wielkiej Brytanii. Jeśli pierwsze trzy powstawały powoli, tak można powiedzieć, że Anglia była miłością od pierwszego wejrzenia, a w zasadzie obejrzenia. Zachwyciłam się bowiem tym krajem jako 6 latka, po zobaczeniu filmu “Anna tysiąca dni”. Przez kilkanaście lat poznawałam coraz lepiej historię Zjednoczonego Królestwa, żeby wreszcie zrealizować swoje marzenie i wyjechać do tego kraju. W międzyczasie działałam jeszcze w bractwie rycerskim Anielska Rota, zaczęłam tańczyć taniec irlandzki w zespole Irish Steps i ukończyłam studia na wydziale sztuki Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie

Krzysiek

Również urodziłem się w Częstochowie i tutaj stawiałem swoje pierwsze kroki zarówno w życiu jak i w odbywaniu wojaży. Najpierw oczywiście były to rodzinne wyjazdy w Beskidy, nad Morze Bałtyckie, czy w bliższe rejony Jury Krakowsko – Częstochowskiej. Kolejnym etapem było wstąpienie do harcerstwa, gdzie w 111 Częstochowskiej Drużynie Harcerskiej “Grot” mogłem dalej kontynuować swoją pasję, którą zaszczepili we mnie rodzice. Niestety wyjazd na studia do Krakowa zakończył moją przygodę ze skautingiem ale otworzył za to nowe możliwości i inne spojrzenie na poznawanie świata. Po studiach na Akademii Górniczo – Hutniczej znowu wróciłem do Częstochowy i tutaj poznałem Anię.

Ania i Krzysiek

Poznaliśmy się jak wszyscy, przypadkiem, w 2014 roku 😉 Ania akurat przyjechała z Anglii do Polski na kilka miesięcy. Krzysiek, świeżo po obronie pracy magisterskiej, miał właśnie podjąć pracę. Zaczęliśmy się spotykać i spędzać ze sobą coraz więcej czasu. W końcu zapadła decyzja o wspólnym wyruszeniu na Wyspy. Tak znaleźliśmy się w okolicach Londynu i jesteśmy w tym miejscu do dzisiaj. Połączenie naszych pasji zaowocowało dość intensywnym zwiedzaniem kraju, w którym się znaleźliśmy. Liczba odwiedzonych miejsc rosła, przestrzeń na magnesy na lodówce malała, zdjęcia na dysku pokrywały się cyfrowym kurzem, w głowach przybywało wiedzy o Zjednoczonym Królestwie. Doszliśmy do wniosku, że jeśli to wszystko pozostanie zamknięte tylko wyłącznie dla nas, to będzie wielka szkoda. Zapadła decyzja o założeniu bloga.

Zielony Kompas

Kiedy powstawał nasz blog mieliśmy niemałe wątpliwości. W końcu blogów podróżniczych i różnych stron agregujących informacje o podróżach jest w sieci cała masa. Można tam w łatwy i przystępny sposób znaleźć wszystkie informacje jakich człowiek tylko potrzebuje, gdy udaje się w wybrane miejsce. Wątpliwości te ciągle z nami pozostają. Nie mniej jednak podjęliśmy się tego zadania i stwierdziliśmy, że pokażemy Anglię widzianą naszymi oczami. Chcemy, żeby to była Anglia dostępna dla każdego, jednak nie sztampowa i taka jaką widać ją na co dzień. Chcemy zabrać was razem z nami w podróż, nie tylko do miejsc, które są oczywiste i znajdują się w każdym przewodniku ale również do miejsc ukrytych, trochę tajemniczych, może już zapomnianych nawet przez samych Anglików. Natomiast te, które są znane i stanowią “żelazne punkty” każdego przyjazdu do tego kraju, pokazać z nieco innej strony.

Mamy nadzieję, że te 5 minut, które poświęciłeś na przeczytanie “o nas” przekonały Cię, że warto wpadać tutaj od czasu do czasu. Liczymy na to, że znajdziesz tu dużo przydatnych informacji, obejrzysz piękne zdjęcia i poznasz interesujące miejsca.
Wszystkie wpisy są podzielone na kategorie, do wyboru z menu na górze. Możesz też szukać wpisów podobnych używając słów kluczowych, które znajdują się na dole każdego artykułu.
Powodzenia i być może do zobaczenia gdzieś na szlaku 🙂